Opvallen met een campagne

Met een campagne kom je in beeld bij je doelgroep. Het doel is je merk aan de wereld verkondigen en dat onderscheidend neerzetten. De reden daarvoor kunnen uiteenlopend zijn. Zo kun je een campagne ontwikkelen om meer klanten of leden te krijgen, meer producten te verkopen, of om te laten zien dat je bent veranderd om een goede reden. Het brengt je merk onder de aandacht en zet het even in de spotlight.

Sportiom Campagne door Dorus & Mannes 2017 - Foto: Wieneke Hofland

Waarom is een campagne belangrijk?

Het is niet vanzelfsprekend dat je automatisch je doelgroep bereikt als je een nieuw merk hebt gelanceerd of als je je merk hebt vernieuwd. Ook is het lastig opvallen tussen alle tienduizenden prikkels die een mens te verduren krijgt op een dag. Een campagne helpt je bij het bereiken van je doelgroep en het aanprijzen van je merk, product of dienst. Je kunt opvallen en iets communiceren wat echt blijft hangen bij de ontvangers.

Waar zie je een campagne?

Een campagne kan zich uiten in vele kanalen. Je kunt ervoor kiezen regionaal te adverteren in blaadjes, abri’s en reclameborden. Of je kunt online losgaan met Google advertenties, Social Media advertenties en landingspagina’s. Maar het beste werkt een campagne als je die ‘multi-channel’ inzet. Dus én offline én online. Omdat een campagne pas blijft hangen als het meer dan drie keer gezien is. En wil je opvallen tussen alle reclame-ruis, dan is het belangrijk goed na te denken over welke kanalen je in gaat zetten.  

Mainstage Den Bosch campagne door Dorus & Mannes 2019

Interesse in een campagne?

Wil jij opvallen met je merk? Een nieuw product aan de man brengen, een dienst introduceren of heb je een goede andere reden? Wij helpen je graag, adviseren, ontwerpen en realiseren campagnes van begin tot eind. We zetten onze specialisten en ons netwerk in, die ons helpen met de uitrol ervan.

Benieuwd hoe we dat doen?  

Werk maken van je merk?