Merkuitingen vormen een visuele synergie

Ontworpen vanuit de essentie

Merkuitingen (ook wel huisstijldragers genoemd) zijn er in vele soorten, maten met vele kenmerken en zichtbaar op legio kanalen, zowel fysiek als digitaal. Het is daarom belangrijk dat je merk adaptief wordt ontworpen zodat het op ieder kanaal en in iedere merkuiting goed tot zijn recht. Een logo op je twitter-account werkt anders dan een logo op de bedrijfskleding. En de vormelementen op je briefpapier kunnen weer heel anders werken dan op een bedrijfsauto. Niet alleen in de positionering, uitlijning of toepassing maar ook welke kleuren of druktechnieken gebruikt worden zijn belangrijk om te onderzoeken. En als dit alles juist wordt uitgevoerd vormt het samen een visuele synergie die je merk sterker maakt.

Realisatiefase

Wij realiseren de merkuitingen tijdens stap 3 van onze aanpak: Realisatie. Hierbij gaan we concrete invulling geven aan de huisstijldragers. Het ontwerpen van alle merkuitingen, verzorgen/regisseren van de fotografie, schrijven van of laten schrijven van de teksten, aansturen van de drukkers, webdevelopers en online-marketing specialisten, er komt veel bij kijken. Vaak leveren we bij iedere klant de basis merkuitingen op zodat ze direct aan de slag kunnen. Denk aan briefpapier, visitekaartjes en e-mailhandtekening. Maar iedere klant vraagt om andere merkuitingen en die maken we inzichtelijk.  In deze fase kan er gekozen worden zaken door Dorus & Mannes te laten uitvoeren, zaken intern op te pakken of zaken door externe bureau’s uit te laten voeren. Hierbij kan gekozen worden voor specialisten in ons bestaande netwerk of van de klant. Graag bepalen we samen wat de beste keuze is!

Fysieke merkuitingen

  • Briefpapier
  • Enveloppen
  • Visitekaartjes
  • Interieur
  • Wagenpark
  • Bedrijfskleding
  • Folders
  • Brochures
  • Verpakkingen
  • Beursstands
  • Advertenties
  • Personeelsblad
  • Offertes/facturen/bedrijfsdocumentatie
  • ...

Digitale merkuitingen

  • E-mailhandtekening
  • Website
  • Webshop
  • SEO & SEA
  • Banners
  • Video’s
  • Social Media kanalen
  • Apps
  • Games
  • Nieuwsbrieven
  • Powerpoint presentaties
  • Word- en Exceldocumenten
  • ...

Visuele synergie

Het is belangrijk de verschillende merkuitingen goed op elkaar af te stemmen voor een optimale visuele synergie. Zodat er geen diffuus beeld ontstaat (merkruis) en de diverse uitingen elkaar versterken. De regels voor deze visuele synergie leggen wij vast in een merkboek. Dat geeft richtlijnen voor de toekomst. Als iemand anders ermee aan de slag gaat is het van belang dat het merkboek bij de hand genomen wordt. Zij moeten weten hoe ze de huisstijl moeten gebruiken en vooral gemotiveerd zijn om deze toe te passen. Wij nemen doorgaans de rol van merkregisseurs op ons om alles in goede banen te leiden.

Hulp nodig bij jouw merkuitingen? 

Heb je hulp nodig bij de ontwikkeling van consistente merkuitingen? Wij kunnen jouw organisatie daarbij helpen. Met onze ervaring weten we wat er speelt en hoe we dat het beste aan moeten pakken. Bel gerust voor een kennismakingsgesprek of maak een afspraak! 

Werk maken van je merk?