In vier stappen naar een sterke merkidentiteit

We kijken niet alleen naar één onderdeel van een merk. We bekijken de totale beleving. Hoe een merk eruit ziet. Spreekt. Zich gedraagt. Voelt. Droomt.

1. Strategie.

In de strategiefase gaan we met verschillende personen binnen je organisatie op zoek naar de essentie/waarden van het merk om een onderscheidende merkpositionering te bepalen en de merkidentiteit vast te leggen. We willen alles weten over de organisatie, markt, doelgroepen, producten, diensten, concurrentie, imago (en nog veel meer) en bemoeien ons met zaken waar we weinig vanaf weten. We ontdekken het archetype van de organisatie om de merkpersoonlijkheid vast te stellen en de kaders waarbinnen we straks creatief los mogen gaan beginnen langzaam vorm te krijgen.

2. Creatie.

In de creatiefase gaan wij aan de slag met het aanpassen van, of een compleet nieuwe visuele identiteit voor het merk op basis van de in de strategiefase vastgestelde merkpositionering en merkidentiteit. Een verhaal wordt geschreven/ Kleur, typografie en vormelementen worden bepaald en de essentie in vormgeving wordt gezocht. De visuele merkidentiteit moet direct een gevoel oproepen bij je klanten, spreken voor het merk en een verhaal vertellen. Je klanten moeten onmiddellijk iets over je merk begrijpen door alleen de visuele identiteit te zien.

3. Realisatie.

Als de creatiefase is goedgekeurd kan de uitwerking beginnen naar de merkuitingen. Hierbij gaan wij concrete invulling geven aan de huisstijldragers. Zoals het verzorgen van de fotografie, schrijven van teksten en het ontwerpen van alle merkuitingen. In deze fase zetten we graag onze vakmensen in die zijn gespecialiseerd in hun vak (fotografen, tekstschrijvers, web-bouwers, trendwatchers, drukkers etc). Hierbij kan er gekozen worden door specialisten waarmee je al samenwerkt, of uit ons netwerk. Graag bepalen we samen wat de beste keuze is.

4. Activatie.

Nadat de merkuitingen zijn gerealiseerd is het belangrijk dat je merk gezien wordt in de markt. We zorgen ervoor dat je op een relevantie manier bij je doelgroep in beeld komt zodat men over je merk praat en content van het merk wordt gedeeld. Samen vergroten we je naamsbekendheid. Door regelmatig bij je doelgroep in beeld te zijn met een consistente boodschap en uniforme uitstraling wordt je bekender binnen je vakgebied. Daarnaast is het belangrijk de nieuwe stijl goed te verankeren in Brand Manual zodat interne en externe parten goed weten hoe ze de huisstijl moeten gebruiken, en vooral gemotiveerd zijn om deze toe te passen.

Meer weten?

Bel 024 8200777 of laat een bericht achter.

Stuur bericht