bijzaak, maakt ruimte voor de hoofdzaak

dorusDorus van Keulen
    BIJZAAK-blog

    Achtergrond

    In 2013 en 2014 heeft Ralph Hijl als Facilitair Manager op zeer goede wijze leiding gegeven aan een ingrijpend transitieproces binnen de afdeling Facilitaire Services van Rabobank Oost betuwe. Dat heeft ertoe geleidt dat Ralph de stoute schoenen aantrok en voor zichzelf begon. Tijdens zijn zoektocht naar een nieuwe naam en bijbehorende huisstijl/website heeft hij over ons gehoord. Via via kwam Ralph in contact met ons en het avontuur begon.

    Facilitair Management?

    De huidige economische omstandigheden hebben ervoor gezorgd dat bedrijven steeds vaker facilitaire werkzaamheden uitbesteden. Alvorens wij starten met de ontwikkeling van een nieuwe naam gaan we op zoek naar de kern. Tijdens ons onderzoek en oriëntatie stuitte wij iedere keer weer op vaktermen en jargon die ons niet aansprak of raakten. Facilitair Management? Facility Services? Na het lezen van diverse websites die ongeveer hetzelfde doen bleef het in onze ogen een oninterressant verhaal. Dat kan toch veel duidelijker, en veel leuker? Waarom niet gewoon zeggen hoe het zit?

    Bij het runnen van een organisatie komen veel zaken kijken. Computers moeten het gewoon doen, toiletten moeten schoon zijn en het personeel wil graag iedere dag een verse lunch zonder de rompslomp van boodschappen doen of afwassen. Zaken die niets met je core-business te maken hebben. Geen hoofdzaken. Maar bijzaken. Bijzaak begeleidt organisaties bij de uitbesteding van facilitaire werkzaamheden zodat zij zich kunnen focussen op de hoofdzaken.

     

     

    Zeggen hoe het zit.

    Door de facilitaire werkzaamheden binnen een organisatie als bijzaken weg te zetten wordt meteen duidelijk waar het bedrijf om draait. Natuurlijk is het van zeer belang dat deze onderdelen goed geregeld zijn binnen een organisatie. Maar voor klanten van Bijzaak blijven ze, ten allen tijden bijzaken. En die bijzaken moeten op orde zijn zonder af te doen aan de kwaliteit van de klant haar core-business. Op deze manier willen we dichtbij de klant staan en een oplossing bieden in tijden waar de economie veranderd is. Bijzaak speelt in op deze verandering en begeleidt organisaties van in- naar uitbesteding. 

    Laagdrempelige huisstijl 

    Het logo wat we ontwikkeld hebben wilden we toegankelijk en laagdrempig aan laten voelen. Vandaar de keuze voor een onderkast font met ronde vormen. Door de Z eruit te laten springen ontstaat er een onderscheidend beeldmerk en ontstaat er een figuur die de bijzaken letterlijk kan aanwijzen. Ook hierdoor wordt het voor de ontvanger makkelijker te begrijpen wat facilitaire werkzaamheden zijn. De bijzaken waarin Ralph Hijl kan faciliteren hebben we tastbaar gemaakt door hiervoor iconografie te ontwikkelen die in lijn ligt met de rest van de huisstijl. 

    Benieuwd hoe we uw organisatie (merk) op een onderscheidende manier kunnen positioneren?

    Wij gaan graag met u om tafel. 
    Bel 024 82 00 777
    of maak vrijblijvend een afspraak

    dorusDorus van Keulen

      More blogs