Blog

bijzaak, maakt ruimte voor de hoofdzaak

Dorus van Keulen | 10 augustus 2015

line
image

Achtergrond

In 2013 en 2014 heeft Ralph Hijl als Facilitair Manager op zeer goede wijze leiding gegeven aan een ingrijpend transitieproces binnen de afdeling Facilitaire Services van Rabobank Oost betuwe. Dat heeft ertoe geleidt dat Ralph de stoute schoenen aantrok en voor zichzelf begon. Tijdens zijn zoektocht naar een nieuwe naam en bijbehorende huisstijl/website heeft hij over ons gehoord. Via via kwam Ralph in contact met ons en het avontuur begon.

Facilitair Management?

De huidige economische omstandigheden hebben ervoor gezorgd dat bedrijven steeds vaker facilitaire werkzaamheden uitbesteden. Alvorens wij starten met de ontwikkeling van een nieuwe naam gaan we op zoek naar de kern. Tijdens ons onderzoek en oriëntatie stuitte wij iedere keer weer op vaktermen en jargon die ons niet aansprak of raakten. Facilitair Management? Facility Services? Na het lezen van diverse websites die ongeveer hetzelfde doen bleef het in onze ogen een oninterressant verhaal. Dat kan toch veel duidelijker, en veel leuker? Waarom niet gewoon zeggen hoe het zit?

Bij het runnen van een organisatie komen veel zaken kijken. Computers moeten het gewoon doen, toiletten moeten schoon zijn en het personeel wil graag iedere dag een verse lunch zonder de rompslomp van boodschappen doen of afwassen. Zaken die niets met je core-business te maken hebben. Geen hoofdzaken. Maar bijzaken. Bijzaak begeleidt organisaties bij de uitbesteding van facilitaire werkzaamheden zodat zij zich kunnen focussen op de hoofdzaken.

 

 

Zeggen hoe het zit.

Door de facilitaire werkzaamheden binnen een organisatie als bijzaken weg te zetten wordt meteen duidelijk waar het bedrijf om draait. Natuurlijk is het van zeer belang dat deze onderdelen goed geregeld zijn binnen een organisatie. Maar voor klanten van Bijzaak blijven ze, ten allen tijden bijzaken. En die bijzaken moeten op orde zijn zonder af te doen aan de kwaliteit van de klant haar core-business. Op deze manier willen we dichtbij de klant staan en een oplossing bieden in tijden waar de economie veranderd is. Bijzaak speelt in op deze verandering en begeleidt organisaties van in- naar uitbesteding. 

Laagdrempelige huisstijl 

Het logo wat we ontwikkeld hebben wilden we toegankelijk en laagdrempig aan laten voelen. Vandaar de keuze voor een onderkast font met ronde vormen. Door de Z eruit te laten springen ontstaat er een onderscheidend beeldmerk en ontstaat er een figuur die de bijzaken letterlijk kan aanwijzen. Ook hierdoor wordt het voor de ontvanger makkelijker te begrijpen wat facilitaire werkzaamheden zijn. De bijzaken waarin Ralph Hijl kan faciliteren hebben we tastbaar gemaakt door hiervoor iconografie te ontwikkelen die in lijn ligt met de rest van de huisstijl. 

Benieuwd hoe we uw organisatie (merk) op een onderscheidende manier kunnen positioneren?

Wij gaan graag met u om tafel. 
Bel 024 82 00 777
of maak vrijblijvend een afspraak

line

Bron: Bijzaak

line
blog image
Mannes | 5 augustus 2015
blog image
Dorus van Keulen | 25 juni 2015
blog image
Dorus van Keulen | 16 juni 2015
blog image
Dorus van Keulen | 7 mei 2015
blog image
Dorus van Keulen | 11 maart 2015
blog image
Mannes Giesbers | 22 december 2014
blog image
Mannes | 23 juli 2014
Terug

Afspreken?

Bel 024 82 00 777 of vul onderstaand formulier in.

Een ogenblik geduld..

Uw bericht is verstuurd, wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

Wij zitten sinds kort in het centrum van Nijmegen. Ergens tussen de Bloemerstraat en de Regulierstraat zit de Zes Huizenhof. Loop een keer binnen op nummertje 30 als je zin hebt.

Zes Huizenhof 30 6511 EA Nijmegen   KVK 59463589   BTW NL164843553B01   IBAN NL22INGB0006257579