Blog

An attraction the big boys will enjoy.

Dorus | 13 mei 2015

line
image

Enige tijd geleden maakte wij kennis met twee enthousiaste jongens uit Utrecht, met een plan. Na een inspirerende reis gemaakt te hebben door Amerika stuitte zij op het idee een nieuw alcoholisch drankje te introduceren in Nederland. Het betrof een likeurtje, gebrouwen van whisky, met een smaakje en zal als shotje geserveerd worden voor een doelgroep van 18 t/m 25 jaar. Het enthousiasme sloeg over op ons tijdens het gesprek met de heren.

Merk en Identiteit.
Wij kregen de vraag een naam te bedenken en het geheel vorm te geven waarmee het drankje op de markt gebracht kan worden. Deze uitdaging creëerde vragen bij ons. Wanneer is een drankmerk een hit? Wat maakt een drankmerk onderscheidend van anderen? Wat is er bijzonder aan drankmerken zoals Jägermeister, Johnny Walker of Red Bull? Ze hebben een verhaal en claimen een beleving.

Storytelling.
Een beleving claimen die blijft plakken in je hoofd. Vertel een verhaal. Verhalen maken letterlijk meer los in je hersenen dan functionele informatie. Mensen leggen zo gemakkelijker verbanden en associaties en vertellen ze sneller verder. Een week later ontvingen we per post een proefflesje. We namen een slok (half 11 smorgens, maar alles voor de zaak). De ideëen begonnen te borrelen. Wow, lekker, scherp. De smaak van een kaneelstok maar dan scherp. Kaneelstok van de kermis, zoals vroeger, snoep, nostalgie. Hoe kunnen we dat vormgeven? Wat is typerend/ iconisch voor de kermis?  De draaimolen.

Merry Go Round was geboren
De draaimolen draait rondjes, in de kroeg geef je rondjes. Daarnaast betekend "Merry" letterlijk: aangeschoten ("He's getting merry on the whisky"). Al snel ontstond er een verhaal. Met de propositie "Here's an attraction the big boys will enjoy." willen we aangeven dat het geen attractie voor de kleintjes betreft. Deze Merry Go Round zal je doen wegdwalen van de kinderlijke festijnen. Naar het duistere steegje en iets stoers beleven waarna de avond pas écht kan beginnen. Daarbij vonden we een nostalgisch lied die de totaalbeleving compleet maakt. Een mooi middel om het verhaal te vertellen en hebben het nummer nieuw leven in geblazen door het verhaal hierop in te laten zingen. 

Kijk en luister op www.merry-go-round.nl en volg Merry Go Round op facebook.

Storytelling

Little boys have always loved, the merry go round.
Well here's an attraction the big boys will enjoy. 

With Merry Go Round in Town, our night fires up and down.
The lights went low, we all said oh! with Merry Go Round in Town.

Oh, what fun a wonderful time, finding love for only a dime.

With Merry Go Round in town, you don't see me frown.
Things turned out fine and now she's mine with Merry Go Round in Town.

line
blog image
Dorus van Keulen | 7 mei 2015
blog image
Dorus van Keulen | 11 maart 2015
blog image
Mannes Giesbers | 22 december 2014
blog image
Mannes | 23 juli 2014
blog image
Dorus | 2 juni 2014
blog image
Dorus | 12 mei 2014
blog image
Dorus | 15 april 2014
blog image
Mannes | 9 april 2014
blog image
Dorus | 13 maart 2014
blog image
Dorus | 4 maart 2014
Terug

Afspreken?

Bel 024 82 00 777 of vul onderstaand formulier in.

Een ogenblik geduld..

Uw bericht is verstuurd, wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

Wij zitten sinds kort in het centrum van Nijmegen. Ergens tussen de Bloemerstraat en de Regulierstraat zit de Zes Huizenhof. Loop een keer binnen op nummertje 30 als je zin hebt.

Zes Huizenhof 30 6511 EA Nijmegen   KVK 59463589   BTW NL164843553B01   IBAN NL22INGB0006257579